onsdag den 30. juli 2014

Granny stripes tæppe færdigt!






Mit evighedsprojekt er afsluttet og endte med ikke at tage en evighed...4 1/2 måned tog det. Det er rimelig lang tid, men jeg nåede ikke at blive træt af det. Det er simpelthen ren meditation at hækle sådan et tæppe. Jeg håber ikke jeg fornærmer nogen ved at kalde det et no-brain projekt - det er positivt ment! Det er et super enkelt mønster at hækle og når først man har hæklet de første striber kan man slå hjernen fra og bare køre derudaf. Det var faktisk lidt med vemod at skulle afslutte det.
Det er lavet efter Tusindfryds DIY, men endte med at få lidt andre mål, nemlig 150x150. Hvis jeg skulle lave det om ville jeg have lavet det smallere og længere, men det fungerer nu meget godt som slumretæppe til sofaen alligevel.
Det er lavet i Kaunigarn i 6 farver der er blandet mere eller mindre tilfældigt. Jeg var heldig at finde de første 6 nøgler på AOH-messen i starten af februar til 55 kr/stk (for 150 g) hvilket er ret billigt. Derefter supplerede jeg med 3 nøgler som jeg fandt til 60 kr/stk+ porto i en internetbutik ved at google indfarvningsnumrene samtidig, derved skulle jeg ikke betale porto flere gange.
Der er en del tilbage af de 3 sidste nøgler, så alt i alt har jeg brugt 7 1/2 nøgle, tror jeg. Det havde nok været smartere at have brugt 7-9 forskellige farver fra starten af, men nu har jeg nogle dejlige rester til et lille projekt :-)
Kanten har jeg lavet efter denne vejledning. Jeg er dog startet fra 5. omg.



Farverne er desværre ikke helt korrekt gengivet på billederne, specielt den grønne - den ser næsten gul ud her...

7 kommentarer:

  1. Hvor er det bare flot.
    Kh Maria (min-mors-mirakler)

    SvarSlet
  2. Det er så flot! Og jeg er helt enig i det meditative - man kan faktisk blive helt afhængig af den følelse, synes jeg.

    SvarSlet
  3. Eiihhhhh hvor er det bare FLOT! :-))) Jeg er vild med farverne og de lidt tilfældige farveskift (må hellere sige at jeg selv har lavet et lignende, bare babytæppe ;-) Og jeg er helt enig med dig - det er simpelthen balsam for sjælen at hækle sådan noget (og der opstår abstinenser når man er færdig ;-) (crazy...)
    Det tæppe kan du godt være stolt af :-D
    Kh,
    Mette

    SvarSlet
  4. Ej, hvor er det altså lækkert - det er lige sådan et tæppe, der får mig til at genoverveje at lære at hækle :) Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia! Hvis du gerne vil lære at hækle er dette mønster er super godt begyndermønster! Det sværeste er starten, men så kører det derefter...jeg er også ny hækler. Det er mit 2. tæppe og 2. hækleprojekt.

      Slet