onsdag den 13. november 2013

Sy til din baby #5: Slå-om bluse og babybukser


Jeg har en svaghed for brun og turkis - det ses vist tydeligt her…
Blusen er fra Minikreas mønster Babysæt - 10400 som jeg viser en version af her. Den er syet i en str. 56/62.
Det blev min debut med at bruge trykknapper og det var nu ikke så svært. De er sat i med Prym tang. Jeg har forstærket med et ekstra lag stof i håb om, at det vil holde bedre.


Sættet er lavet før jeg fik en overlocker, så sømrummene er zigzag'et. Hvor er jeg dog glad for min overlocker, den gør det bare så meget hurtigere at sy - nu skal jeg bare lære den ordentligt at kende!
En mulig forbedring af blusen ville være at sy sømrummet på ribkanterne ned med større stinglængde, jeg synes stoffet kommer til at krølle lidt meget. Men heldigvis lærer man jo af sine fejl og jeg håber også, at I lærer noget af mine fejl og erfaringer ved at læse med her :-)


Bukserne er lavet efter LaRaLiLs DIY og er dekoreret med stjerner i strygestof. Jeg synes de har en rigig god pasform og vil gerne forstørre mønstret, så lillemanden kan få et par i nummeret større.







Stoffer:
Slå-om bluse:
Turkis jersey med brune aber
Brun rib
Bukser:
Brun jersey
Turkis rib

3 kommentarer:

  1. Hvor er det et super fint sæt. LaRaLiLs DIY er rigtig god, synes jeg. Jeg har i hvert fald tænkt mig at sy et par bukser mere. Hvordan gør du, når du forstørrer mønsteret?

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar. Det er også nogle fine bukser du har lavet! Jeg har ikke forsøgt at forstørre mønstret endnu, men tænkte at jeg ville tilføje en eller 2 cm i bredden og 4-5 cm i længden. Min søn er en str 68/74 nu. For at være sikker vil jeg nok lige måle ham og et par bukser jeg ved han kan passe.

    SvarSlet
  3. Jeg kunne godt tænke mig at lave sådan en slå om bluse. Jeg har et mønster på en slå om body, hvordan skal jeg korte den af så det bliver en bluse i stedet?

    SvarSlet